elektrokola, skládací elektrokola
skládací kola tern
Jméno:

Nový úsek „cyklodálnice“ C1

9. 6. 2011

cyklostezka-becva-usek-ve-valasskem-mezirici-2011-01-30_display

O tom, že začátkem června se uskutečnil další ročník Národní cyklokonference v Uherském Hradišti, jsme vás již informovali. Co však nového tato konference cyklistům přinesla? Kromě podpisu Uherskohradišťské charty také otevření nového úseku cyklostezky Bečva, které je označována jako první „cyklodálnice“ v České republice.

První část konference byla zaměřena na cyklistickou dopravu a vzešla z ní právě Uherskohradišťská charta, kterou nakonec podpořilo 14 měst z devíti krajů. Starostové svým podpisem projevili zájem o cyklistickou dopravu ve městech a zároveň se zavázali zajistit lidem bezpečí, rychlé a komfortní cestování po městě.

V závěru konference byl slavnostně otevřen další úsek cyklostezky Bečva mezi Vsetínem a Velkými Karlovicemi, kam se cyklokonference přesunula na svou druhou polovinu. Tato cyklostezka, která je součástí první „cyklodálnice“ C1, je nyní delší o 41 km. Nová trasa začíná v údolí Lékové a vede přes Karolinku, Nový Hrozenkov, Huslenky až do Vsetína.

Jedná se o relativně fyzicky nenáročný úsek díky malému převýšení a dobrému povrchu. Více jak polovina trasy je vybudována na zcela nových stezkách, zbytek pak vede po silnicích s minimálním provozem aut. Investiční náklady na stavbu této trasy o délce 41 km činily 166,6 milionů Kč, přičemž z převážné části (107,2 milionů Kč) byl projekt podpořen z Regionálního operačního programu NUTS 2 Střední Morava a ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Zbytek peněz dodaly obce.

Od pramenů Rožnovské a Vsetínské Bečvy až po soutok s Moravou máte na 141 km možnost poznávat pamětihodnosti, přírodní krásy, lidové tradice i místní speciality Valašska, Moravské brány a Hané. Bezpečné a komfortní stezky sledující tok Bečvy jsou jako stvořené pro cyklisty a in-line bruslaře každého věku, ale využít je mohou i vozíčkáři, turisté a běžkaři.

redakce


× 7 = dvacet osm

Podobné články