elektrokola, skládací elektrokola
skládací kola tern
Jméno:

Dítě na palubě: Těhotenství a cyklistika

7. 6. 2010

Těhotenství je doba, kdy každá žena dbá o své tělo a co se týče fyzické námahy, je velice opatrná. Společně s tím vzniká nepravdivý mýtus o tom, že těhotné ženy nemohou cvičit a udržovat se v dobré tělesné kondici. Opak je pravdou. Bezpečné cvičení během těhotenství nejenže našemu tělu neuškodí, naopak má mnoho výhod pro matku i dítě. Mezi pozitivní stránky patří například zvýšení krevního toku, zlepšené okysličování organismu, redukce stresu nebo zlepšení nálady díky vyplavovaným endorfinům. Udržování se v dobré fyzické kondici urychluje také poporodní regeneraci. Jestliže můžete během těhotenství pokračovat v práci, můžete do práce jezdit na kole.

Ze všech nejrůznějších možností fyzických aktivit pro těhotné ženy patří jízda na kole mezi nejlepší. Cyklistika je charakteristická plynulostí, nevyžaduje zdvihání, skákání nebo nečekané nárazy. Úroveň zátěže si určí každá cyklistka sama s ohledem na svou kondici a míře pokročilosti těhotenství. Pravděpodobně jedinou vhodnější aktivitou pro těhotné je plavání.

Před započetím jakéhokoliv druhu cvičení během těhotenství je nezbytné poradit se s ošetřujícím lékařem. Ten by měl být schopen vytvořit vám cvičební program na míru. Pokud je průběh těhotenství normální a vy nemáte žádné zdravotní problémy (včetně problémů během předchozích těhotenství), je cyklistika vynikající pohybovou aktivitou, která vás může doprovázet až do samotného porodu (a vlastně i po něm).
Cílem jakéhokoliv cvičení během těhotenství není vyčerpat se a unavit, a proto je nutné dbát na to, aby vám byla daná pohybová aktivita příjemná. Cvičte na nižší úrovni, než jste zvyklá normálně, dělejte časté přestávky a vyvarujte se nadměrného zatížení.

Text vychází z knihy Paula Dorna The Bike to Work Guide: What You Need to Know to Save Gas, Go Green, Get Fit

redakce

Přejít k navigační liště