elektrokola, skládací elektrokola
skládací kola tern
Jméno:

Česká města na kole – Zlín

5. 12. 2010

Přesto, že počasí venku nesvádí k žádnému dovádění na dvou kolech, přinášíme další díl putování po českých krajských městech. Tentokrát míříme do baťovského Zlína, města na pomezí Valašska, Slovácka a Hané. Co kolaři na Zlíně nejvíc oceňují a co jim nejvíce vadí? Jaké je nejlepší místo pro projížďku? Snaží se magistrát? Třeba vám napoví následující řádky.

Samotný Zlín je zajímavé místo, které stojí za návštěvu. Nabízí zajímavé architektonické projekty, na které v ostatních městech chybí odvaha, projíždíte mezi tradičními domy z červených cihel, všechno má svůj zajímavý řád a osobitou atmosféru. Když přičteme, že nedaleko vede trasa jedné z nejlepších cyklotras u nás – Baťova kanálu, máme zaděláno na ideální podmínky.

Jenže zatímco Baťův vás provede na osmdesáti kilometry cestou z Kroměříže až do Uherského Ostrohu, a přitom se můžete vždy spolehnout na perfektní povrch nebo bohatou síť hospůdek i služeb pro cyklisty, samotný Zlín trochu bojuje s tím, že se velkým vizím zatím nepodařilo dodat reálnou podobu. Jako důkaz může sloužit třeba mapka, ve které je již zakresleno páteřní propojení Zlína všemi směry – při detailnějším pohledu však zjišťujeme, že většina plánovaných tras teprve čeká na své dokončení.

Přesto by bylo nespravedlivé práci magistrátu odsoudit. Právě naopak. Strategický rozvoj města dává hlavu a patu, a cyklotrasy se budují také, jen se dílčí etapy vlečou spíše pozvolna. Se systematickým budováním cyklotras se začalo v roce 1998 v úseku mezi Burešovem a Vršavou a do dnešního dne bylo vybudováno pro cyklisty celkem 15 úseků. Těmi posledními byla trasa mezi Prštným a Loukami a v Malenovicích. V uplynulých letech se budovala také páteřní cyklostezka Otrokovice – Vizovice a síť cyklotras ve Zlínském regionu, jejichž zadavatelem je Region Zlínsko.

V současné době se magistrát zaměřil především na dokončení páteřních cyklostezek. Staví se úseky mezi Cigánovem a Čepkovem (ulice Smetanova) a z Malenovic k obchodnímu domu OBI. Pokračuje také výstavba cyklotrasy Lešná – Lukov. V nejbližších letech se chce město soustředit na propojení páteřní trasy mezi Otrokovicemi a Vizovicemi.

Nejvyužívanější trasy ve městě jsou ty ve Vršavě, spojení mezi Kostelcem a Lešnou, cesta z Havlíčkova nábřeží k Třídě 2. května nebo úsek mezi Kútami a Cigánovem.

Samozřejmě, že jako v každém městě doporučujeme na kole vyrazit! Rozhodně zkuste jízdu podél Baťova kanálů s krásnými meandry řeky Moravy. Více informací také na oficiálních stránkách Zlína nebo zajímavé povídání o trasách v okolí Zlína od pana Soudka. Šťastnou cestu.

redakce

Podobné články

Přejít k navigační liště