elektrokola, skládací elektrokola
skládací kola tern
Jméno:

V Pardubicích uvažují o stavbě garáží pro kola

8. 11. 2011

Vedení města Pardubice uvažuje o vybudování desetimetrových parkovacích domů pro kola. Zabrání tak krádežím. Pardubice se řadí k cyklistickým městům v ČR, která se o rozvoj cyklistiky dokážou postarat.

Zloději kol v Pardubicích možná brzy narazí na nepřekonatelnou překážku. Radnice začala jednat o možnosti pořídit na frekventovaná místa parkovací domy pro kola. V Pardubicích by se první desetimetrový válec s důmyslným systémem bezpečného uložení jakéhokoli bicyklu mohl objevit v příštím roce. Novinku do Česka přivezl podnikatel a nadšený cyklista Rudolf Bernart.

Parkování z Asie
„Uvnitř je výtah řízený počítačem. Cyklisté kola umístí do stojanu ve vstupní bráně, systém jim vydá žeton s čipem a kolo vtáhne dovnitř a zaparkuje. Budou tam i kamery a lze se napojit i na pult centrální ochrany,“ vysvětlil Bernart, který novinku objevil během cesty po Asii a nyní očekává dodávku prvního parkovacího domu, který by zanedlouho měl stát u obchodního centra Futurum v Hradci Králové.

Jedno parkoviště pro kola vyjde na asi sedm a půl milionu korun. Vedení pardubické radnice novinka zaujala a hned se začalo uvažovat, kde by mohla stát.

„Je to bezvadný nápad a v Pardubicích by jistě našel své místo. Jsme cyklistické město a myslím si, že bychom jeden či dva parkovací domy měli vyzkoušet. Zatím není jisté, na kolik bezpečné parkování kol vyjde. Uvidíme, zda půjde o bezplatnou službu občanům, nebo se za úschovu bude platit. Nyní čekáme na konkrétní nabídku a poté by se věcí měla zabývat rada a zastupitelstvo,“ řekl náměstek pardubické primátorky Martin Bílek.

Na nádraží i u bazénu

První garáže pro kola by se měly objevit u pardubického nádraží. Míst, kde by se uplatnily, je však více. „K nádraží by to vyloženě patřilo. Každý den tam je dvě sta až tři sta zaparkovaných kol. Mezi další místa patří plavecký areál, univerzita, nemocnice a další místa,“ uvedl Bílek. Mezi výhody válců ze skla a oceli patří kromě bezpečnosti, ochrany před deštěm a snadné obsluhy také malé nároky na prostor.

Vyměnit stojany pro desítky i stovky kol za věž s půdorysem osm na osm metrů je pro řadu velkých českých měst lákavé.

Zaparkuje v něm 116 kol

Parkovací dům má podobu osmiúhelníku a je vysoký zhruba deset metrů. Stavba s osmi patry, do které se vejde 116 kol, má ocelovou konstrukci a skleněné výplně s fólií. „Připravujeme i modul, který bude poloviční,“ doplnil Bernart. V Pardubicích se každý rok ztratí několik set kol. Zloději se nejčastěji zaměřují na stojany u nádraží či u supermarketů.

O možnostech cyklovýletů v okolí Pardubic i ve městě samotném si přečtěte zde.

Převzato z portálu Sedmicka.cz

redakce

Podobné články

Přejít k navigační liště