elektrokola, skládací elektrokola
skládací kola tern
Jméno:

Montáž dvourychlostní převodovky Schlumpf Mountain Drive

31. 3. 2010

dsc_0128

Někteří z vás ji už znají, jiní ne. Schlumpf je v podstatě dvou rychlostní převodovka v klikách, která je ovládána “čudlíkem” v jejich středu, a která je díky svému švýcarskému původu téměř nezničitelná. Kdo se trošku zamyslí, určitě přijde na spoustu výhod, které vyniknou především v kombinaci s vícerychlostním zadním nábojem. A není se co divit, že se Schlumpf s oblibou používá právě s Rohloffem.

Schlumpfy existují více méně tři. Mountain Drive, který jde při zařazení do pomala – Speed Drive, který jde do rychla a High Speed Drive, který se po zařazení točí tak rychle, že se ani nestačíte divit :-] Pro více informací bude nejlépe navštívit stránky výrobce schlumpf.ch a nebo stránky českého dovozce azub.cz.

Jo a abychom nezapomněli na ty výhody. Patří mezi ně především bezúdržbovost, čistota a přímý tah řetězu, což znamená nižší provozní náklady. A pokud se jedná o jízdu samotnou, musí si člověk zvyknout, že se Schlumpfem se neřadí jako s normálním trojtalířem, tedy skoro pořád. Se Schlumpfem řadíte převody v zadním náboji od nejlehčího po nejtěžší, jak potřebujete, tam a zpátky a jen když vyjedete z převodů, tak si zařadíte. Proto je dobré si před koupí říci, jestli jezdíte nejvíce rychlé převody, nebo pomalé a podle toho si vybrat typ převodovky. Přece jen je v takových převodovkách alespoň minimální tření, pokud je zařazeno, takže je nejlepší ty nejčastější úseky jezdit s nezařazeným převodem, tedy když se klika točí stejně rychle, jako převodník, tedy když je to 1:1, že?!

Na videu uvidíte alespoň trochu, jak to funguje a ve fotogalerii je série snímků z montáže, která byla naprosto jednoduchá a jediné co bylo potřeba byl speciální výstružník, který jsme dostali půjčený.

admin


4 − jedna =