elektrokola, skládací elektrokola
skládací kola tern
Jméno:

Představení držáku iPhone s integrovanou baterií – BIOLOGIC ReeCharge Case

28. 5. 2012

Chytré telefony se vehementně tlačí do našich životů a mnozí z nás už nepoužívají mobilní telefon jen k pouhému telefonování. Dnešní cyklista už v podstatě nepotřebuje cyklocomputer, ani sport tester, či navigaci. O telefonu, nebo kameře ani nemluvě. Služby těchto přístrojů umí nahradit mnohé z dnešních chytrých telefonů.

Tím největším problémem, který brání tomu, aby klasické computery zmizely z našich řídítek, je vysoká spotřeba telefonů, které k měření rychlosti potřebují využívat GPS, případně i stahovat data z internetu. Když spustíte všechny funkce naráz, baterka se jen „kroutí“, jak je z ní energie vycucávána.

Jedním z nejlepších telefonů, který dokáže nabídnout spoustu funkcí pro cyklisty, či motorkáře, je Apple iPhone. Celosvětově je to také jeden z nejrozšířenějších chytrých telefonů vůbec. Proto pro něj firma Biologic vyvinula nejen obyčejný držák na řídítka, ale i obal s integrovanou baterií, který je možné přimontovat na řídítka a případně i nabíjet z dynama vašeho kola.

Tím produktem, který vám dnes představíme, je Biologic ReeCharge Case a držák na řídítka ReeCharge Case bracket. V budoucnu ještě doplníme zkušenosti s napájením z dynama prostřednictvím Dynamo Kitu a praktické zkušenosti z provozu vůbec.

Politika Biologicu a také českého dovozce firmy AZUB BIKE je taková, že nabízí samotný obal s integrovanou baterií a k tomu lze dokoupit držák na řídítka a případně i ono již zmiňované napájení z dynama. Celkově je to logické, protože ReeCharge Case je možno použít úplně samostatně, jako outdoorový, vodotěsný, prachuvzdorný a odolný obal s přídavnou baterií pro jakékoliv použití v přírodě. K tomu je uzpůsoben i design, který je plochý a připojení případného držáku na řídítka nijak nevyčuhuje.

Asi nejvíce lidí však využije ReeCharge case v kombinaci s držákem na řídítka. A to ať už na kolo, nebo na motorku a nebo dokonce sněžný či vodní skůtr. Osvědčit by se mohl i třeba na windsurfingu, nebo na některé z menších jachet. Na druhou stranu, dobíjení z dynama využijí jen ti, kteří nějaké dynamo na kole vůbec mají. Navíc pro nejlepší účinnost se doporučuje mít dynamo v předním náboji, které má nejlepší účinnost. Proto je také Dynamo Kit dodáván zvlášť.

Přejděme tedy už k obrázkovému popisu toho, jak celé zařízení vypadá a jak se montuje na kolo.

Jak jsme již zmiňovali, ReeCharge Case a ReeCharge Case Bracket od Biologicu jsou dodávány samostatně a proto před sebou máme dvě krabičky. Obě jsou vyrobeny z recyklovaného papíru a vyvedeny v pěkném designu a potisku.

Papírový obal na ReeCharge Case je otevírací se "zapínáním" na suchý zip a na vnitřní straně je jednoduchý popis toho, jak do samotného obalu umístíte iPhone. Obrázek také upozorňuje na fakt, že uvnitř se ukrývá Li-Ion baterie. Ta má kapacitu 1400 mAh a tudíž zhruba dvojnásobně zvyšuje výdrž iPhone 4S.

Na zadní straně obalu najdete i moderní QR - kód, který vás odkáže na video o produktu, který držíte v ruce. I z takové jednoduché záležitosti jde poznat, že chlapci z Biologicu, ví co dělají, sledují moderní dění a hlavně je to baví.

Obsahem balení je samotný obal ReeCharge Case a dva kabely. Jeden USB-micro USB a druhý USB-mini USB. Ty slouží pro nabíjení ze sítě (adaptér není dodáván) nebo z počítače, a druhý je pak určen k nabíjení dalšího zařízení, které je možno nabíjet přes USB. Například foťák.

V menší krabičce se ukrývá ReeCharge Case Bracket, tedy držák na řídítka. Už od pohledu je dost masivní a pro použití na kole by mohl být o něco subtilnější, ale pro zjednodušení je k mání jen jeden držák, který je možno namontovat jak na klasická řídítka kola, nebo na oversizovou verzi, případně na řídítka motorky. V tom případě je nutné, aby byl držák opravdu masivní.

Montáž je jednoduchá, protože matky jsou křídlové a není nutné mít proto žádné nářadí. Spodní část se navíc dá chytře odklopit. Velikost objímky je možné nastavit pomocí několika plastových různě vysokých podložek a pomocí gumového proužku. Vše je v návodu jasně vysvětleno.

My jsme zkoušeli namontovat držák na horní řízení lehokola, kde je poněkud méně místa, než na běžném kole. I tak to nečinilo žádné problémy. Na fotce lze i dobře vidět v horní části gumovou uzavřený vstup na dobíjení z dynama, ale o tom až časem.

Jak jsme již zmínili, zadní strana je poměrně plochá, takže obal lze používat jako pouhý outdoorový vodotěsný kryt pro váš iPhone s integrovanou baterií. Pokud máte originální Biologic ReeCharge Dynamo Kit, můžete jej zapojit přímo do držáku na řidítka a prostřednictvím dvou kontaktů můžete dobíjet baterii. Kontakty můžete vidět na této i předchozí fotografii. Pokud nabíjíte baterii z počítače či ze sítě, zapojuje se kabel přímo do konektoru ve spodní části "kejsu".

V horní části obalu najdete velký gumový kryt vstupu pro sluchátka a gumové tlačítko, které ovládá power tlačítko samotného iPhonu. Boční ovládání iPhonu (hlasitost a ztlumení zvuku) není přes ReeCharge Case přístupné. Zato, jak je vidět na dalších fotkách, má obal ovory jak na zadní, tak i přední foťák.

Na spodní sraně obalu najdete pod gumovým krytem vstupy na micro USB (IN) a mini USB (OUT). Vpravo od nich vidíte gumové tlačítko, kterým se zapíná nabíjení iPhonu z externí baterie. Pokud jej podržíte čtyři sekundy, zapne se nabíjení dalšího přípojného zařízení. Samozřejmě jen v případě, že jej máte připojeno přes mini USB kabelem. Na levo je pak dioda, která oznamuje nabíjení, vybíjení, či stav baterie. Může svítit nebo blikat a to buď červeně, oranžově, nebo zeleně. Vše je popsáno v návodu.

Zde vidíte dva vstupy USB, které se ukrývají pod gumovým překrytem.

Obal má masivní pant na levé straně a ještě masivnější zavírání na straně druhé. V kombinaci s těsněním RidgeSeal dojde k opravdu dokonalému uzavření pouzdra. Pokud však má opravdu pršet, doporučujeme se přesvědčit, že uzavření je po obvodu opravdu správně provodené. Tu a tam je nutné, trošku zatlačit, aby si do sebe vroubky RidgeSealu sedly. Z pochopitelných důvodů nelze za jízdy poslouchat hudbu. O vyvedení kabelů z USB portů za deště lze jen spekulovat, vzhledem k tomu, že jsou zespodu. Ale asi bude lepší je nepoužívat.

Vnitřek obalu je "vypolstrován" měkou gumou a díky pružině je možné s pouzdrem používat všechny typy iPhonů. Také velký otvor na fotoaparát umožňuje použití všech verzí.Viditělný je i konektor pro připojení iPhonu. Pokud nabíjíte externí baterii z počítače a máte mobil uvnitř, je možné zároveň i synchronizovat.

Zde je možné vidět vložený iPhone 3G do obalu. Ovládání všech funkcí je zachováno i když je pouzdro uzavřeno. Proti staršímu Bike Mountu je dotykové ovládání pocitově mnohem lepší a to i ovládání všech tlačítek.

Standardní je pozice vertikální, ale je možné obal otočit i do landscape módu na jednu či druhou stranu.

Zatím jsme v praxi vyzkoušeli jen montáž, nabíjení externí baterie, nabíjení iPhonu a nabíjení dalšího přístroje. Zdá se, že všechno funguje tak, jak má a celý přístroj slibuje novou cyklistickou „elektronickou“ svobodu. V nejbližší době by mělo dojít i na několika denní test, kdy bude iPhone z větší části závislý jen na nabíjení z dynama potažmo z externí baterie a to i včetně využívání navigace a dalších funkcí.

redakce

KOMENTÁŘE

Lenicka1313 | 8.6.2012 (17.50) |

Ahoj, já jsem vyzkoušela už několik různých způsobů, jak vozit iPhone na kole, ale nic mi nepřišlo tak kvalitní a suprově vymyšlené, jako toto http://www.quadlockcase.cz/ Od začátku jara pravidelně používám a nemohu si držáčku vynachválit, za sebe jednoznačně doporučuji!

redakce | 11.6.2012 (9.24) |

No jo, ale Quad Lock má dvě poměrně zásadní nevýhody. Nejsou voděodolné a na kole dost často prší, a ta cena taky není zrovna nízká. V porovnání s Ree Charge Casem navíc chybí baterie. Pro použití na kole bez baterie bude asi lepší: http://www.azub.cz/drzak-na-riditka-biologic-bike-mount-for-iphone/

LaNeO | 7.5.2013 (13.03) |

Dobry den,
rad bych se zeptal jak je to s mohutnosti tohoto drzaku a pak hlavne jak zvladal drobne vibrace? Neklepe se za jizdy ci nejake neprijemne zvuky?
Predem diky za odpoved!
S pozdravem
LV

Přejít k navigační liště