elektrokola, skládací elektrokola
skládací kola tern
Jméno:

Zimní obutí

7. 1. 2011

V předchozím článku jsme vám představili nápad, jak vytvořit na kolu protiskluzovou úpravu plášťů. Pokud se však nechcete pustit do úprav kola sami a raději přenecháte tuto práci odborníkům, doporučujeme některé z následujících typů zimních plášťů.

Otevřený vzorek a 252 karbidových hřebů od Kendy zajišťují stabilitu v zatáčkách, při přechodu mezi sněhem a zeminou a větší záběr v tahu. Výrobce udává, že vzorek plášťů modelu Klondike, se při jízdě také sám lépe čistí. Z námi vybraných typů je nejtěžší – 1045 g. Patka s drátem. Rozměry 26 x 2.1. Cenově se pohybuje od 1100 Kč.

Continental vsadil na modelu Nordic Spike 240 na hroty s tvrzenou ocelí. Na výběr máte model pláště se 120 nebo 240 hroty. Širší vzorek dovoluje jízdu na sněhu i na ledu. Ocel zatížila celkovou hmotnost pláště, která se vyšplhala na 850 g při 120 hřebech a 900 g při 240 hřebech. Doporučený tlak v pláštích je 3,5 – 4,5 bar. Patka s drátem. Rozměr 28 x 1.6. Cena od 1250 Kč.

Pokud chcete jistotu i na zledovatělé silnici, můžete vyzkoušet Maraton Winter Schwalbe. Celkově 200 hřebů zabírá nejlépe při minimálním tlaku. Jádro hrotů je z wolfram-karbidu a jejich tělo z pozinkované oceli. Maximální zatížení při maximálním tlaku dosahuje 125 kg. Váha pláště dosahuje až 950 g. Doporučený tlak v pláštích je 2,0-5,0 bar. Rozměr 26 x 1,75. Pro záruku držení hřebů v plášti, doporučuje výrobce pláště zajet asi na 40 km asfaltu. Cena od 1290 Kč.

Turbem mezi zimními plášti by měl být MTB model Ice Spiker Pro od Schwalbe. Výrobce slibuje lehčí, rychlejší a větší záběr. Tělo hřebu je hliníkové, jádro je z wolfram-karbidu. Hřeby se nešetřilo, na tomhle plášti jich najdete 361. I přes vysoký počet hřebů plášť váží pouze 695 g. Maximální zatížení pláště při maximálním tlaku je 140 kg. Doporučený tlak je 2,5 – 4,0 bar. Patka pláště je kevlarová. Rozměr 26 x 2.1. Cenově nejnáročnější model z našeho výběru můžete koupit od 2100 Kč.

Podělte se s ostatními čtenáři také o vaše vlastní zkušenosti se zimními plášti. Využít k tomu můžete našeho diskuzního fóra.

Na závěr zajímavost od nadšeného kutila. Nakolik je schopná fungovat v praxi, si netroufáme odhadnout 🙂

redakce

KOMENTÁŘE

zimní cykloplášť | 18.1.2011 (12.01) |

Rozhodně je na trhu díra, potřebuji zimní pláště se zimní směsí gumy a ne s kolíky…. normální guma je už tvrdá jak ocel a klouže sama o sobě – chtělo by to měkkčí směs. Jedině zvolit závodní speciály, co vydrží v létě do 500 km. V chladu mají slušnou přilnavost a nekloužou.

Podobné články

Přejít k navigační liště