Americká firma Cruzbike je známá svými poněkud zvláštními lehokoly se šlapacím středem spojeným se řidítky a celou otočnou přední částí. Výhodou této koncepce je krátký řetěz a pro domácí stavitele možnost jednoduché konverze klasického bicyklu. Nevýhodou pak třeba řízení, které je značně ovlivněno šlapáním.
John Morciglio si postavil karbonové lehokolo ve stylu Cruzbike a nazval jej Hammerhead. V každém případě je to krásná, oku lahodící a precizní práce. O něco málo informací je v angličtině v diskuzním fóru, ale nenajdete tam ani hmotnost, ani přílišný popis jízdních vlastností, nebo použitých komponentů. Zajímavým prvkem je tailbox, tedy aerodynamické zakončení kola, které John může použít na třech různých lehokolech. Tento jeho model bude ještě doplněn o aerodynamické zakončení za opěrkou hlavy tak, aby mu v tomto místě nevznikaly zbytečné turbulence.
Přidáváme do pozornosti ještě prolinky z prvního komentáře od Holfiho.
http://velorizontal.bbfr.net/forum, stačí vyhledat Speculoos nebo Albatros popřípadě Traction directe nebo ještě třeba tady http://www.webzinemaker.com/admi/m9/page.php3?num_web=45513&rubr=2&id=324611
Toto není koncepce Cruzbiku a ani z ní nevychází. Spíš bych to tipoval na koncepci francouzkých domácích stavitelů s jejich typy staveb tzv “speculoos”. Dneska už staví právě kola takováto. Koncepce Cruzbiku je jenom předělávka “obyčejných” horáků pomocí jejich “Cenversion kitu”.
Hodně se dá najít zde “http://velorizontal.bbfr.net/forum”, stačí vyhledat Speculoos nebo Albatros popřípadě Traction directe nebo ještě třeba tady “http://www.webzinemaker.com/admi/m9/page.php3?num_web=45513&rubr=2&id=324611”
OK, OK, typem koncepce jsem myslel otáčecí přední kolo společně se šlapáním. Tady to kolo má čep řízení sice už dost vzadu, ale jízda na něm bude asi docela podobná jako na Cruzbiku. Ono ty nové modely Cruzbiku už také nemají s horákem moc společného.
Nicméně přidávám linky přímo do článku, aby byly proklikávatelné.
Honza