Přestavba Dahon Speed D7 na DD21 s odpruženou vidlicí


Text a foto
Každý má o kole jiné představy a to i pokud jde o skládačky. Toto skládací kolo Dahon  Speed si svůj majitel nechal vybavit přední odpruženou vidlicí pro zvýšení komfortu jízdy mimo asfaltové cesty a navíc přidal 3talíř v nábě v podobě SRAM DualDrive, kvůli zlepšení převodového poměru při stoupání do kopce a zvýšení rychlosti na dlouhých táhlých usecích. Rám není přímo konstruován pro přední odpruženou vidlici a tak se jeho gometrie nepatrně změnila. Výsledkem je mírně vzpřímenější postoj, který lze částečně kompenzovat snížením řídítek v teleskopickém představci. Bylo by určitě možné zaměnit představec za verzi ze Speed TR a posunout tak řídítka o několik cm vpřed, ale majitelé TRka si většinou představec staví nahoru pro zmírnění předklonu. I skládání je ovlivněno. Odpružená vidlice je samozřejmě širší, tedy řídítka je potřeba vytáhnout skoro až na doraz představce, aby se schovala pod vidilici. Celý balíček je pak o trošku širší. Takto složené kolo samo nestojí, protože přední vidlice je samozřejmě vyšší a tak se zadní kolo dostane hodně do vzduchu. Ovšem i tak lze složené kolo s přehledem položit nebo někde opřít a uložit do Dahon CarryOn Coveru. Vícerychlostní nába SRAM DualDrive je vcelku známé řešení, třeba ze zmiňovaného Speed TR. Takto přestavěný Speed má ale výhodu daleko menší přehazovačky Dahon Neos, díky které není řetěz tak blízko zemi. Rozsah DualDrive 75%, 100% a 133% by měl spolehlivě stačit jak pro případné kopce, tak pro rovinky. Ostatně pořád zůstává možnost dalšího zlehčení převodů výměnou klik. Vcelku příjemné je použití řazení v městském provozu přímo při zastavení na křižovatce, což je velká výhoda řazení v nábě. Jak říká sám majitel, nevadí mu že se jeho Speed proměnil v kolo, co lze pohotovostně složit, protože většinu času ho má v rozloženém stavu a skládá ho jen do vlaku, autobusu nebo auta. Celý upgrade provedla na zakázku firma AZUB, která má velké zkušenosti s prodejem a servisem skládaček Dahon, ale především také s opdruženými vidlicemi pro 20“ kola a s DualDrive, který montuje na svá lehokola. [gallery link="file" order="DESC" columns="2" orderby="title"]

Sdílet:

DISKUZE - ZANECHTE NÁM VZKAZ!

Přidejte nám komentář. Budeme za něj rádi.
Váš komentář
Jméno
Jméno
Zrušit odpověď

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

NEJNOVĚJŠÍ Z RUBRIKY Trochu jinak


INSPIRACE OD ZNAČEK


Tern Ortlieb Brooks Burley Tubus Racktime Son Minoura Biologic Trailgator